۸ نکته مهم برای متخصصین تعمیرات موبایل

parvaz parvaz
339 بازدید

تعمیرات موبایل کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت، صبرو تجربه بالایی دارد. متاسفانه در اغلب موارد

خیلی از تعمیرکاران موبایل در حین انجام تعمیرات به نکات مهمی دقت نمی‌کنند که از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست.

در ادامه این مطلب به ۸ نکته مهمی اشاره میکنیم که متخصصین و کارشناسان تعمیرات

موبایل همواره باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

نکته ۱: داشتن تمام ابزارهای لازم برای تعمیرات موبایل

گوشی های موبایل دستگاه های بسیارحساسی هستند

که باید در حین تعمیر آن ها از ابزارهای مخصوص استفاده شود.

متاسفانه این مسئله از جانب اغلب تعمیرکاران موبایل نادیده گرفته می‌شود

و آن ها از هر ابزاری که فکر می‌کنند مناسب است

برای انجام هر کاری روی گوشی مشتریان استفاده میکنند. برای مثال به منظور جداسازی قاب آیفون ها

ابزارهای اختصاصی مثل آی‌اسکلک (iSclack) یا قاب کش طراحی شده‌اند که جداسازی قاب گوشی را خیلی ساده

و بدون آسیب رساندن به دستگاه امکان پذیر می‌کند، اما اگر سری به مغازه های تعمیر موبایل بزنید

می‌بینید که تقریبا نصف آن ها اصلا نمی‌دانند که این ابزار چیست!

خیلی از تعمیرکاران به منظور جداسازی قاب آیفون

یا گوشی های دیگر فقط از اسپاتول یا اسپاجر استفاده میکنند

و مابقی کار را با زور پیش می‌برند! این مسئله مطمئنا به گوشی

قاب یا حتی اجزای سخت افزاری داخلی آن آسیب می‌رساند.

بنابراین یکی از اولین و اصلی ترین نکاتی که یک تعمیرکار مجرب موبایل باید به آن توجه کند

مربوط به داشتن تمام ابزارهای مناسب و مورد نیاز می‌شود.

شرکت فرهنگیان(poweric) تمام این ابزارهای پیشرفته را در اختیار کارشناسان تعمیر خود قرار داده

و این موضوع سبب شده تا کیفیت تعمیرات موبایل

توسط کارشناسان این شرکت نسبت به بیرون به مراتب بهتر باشد.

نکته ۲: دانستن مراحل جمع کردن گوشی تعمیر شده

جمع کردن گوشی تعمیر شده یکی دیگر از نکاتی است که باید در آن دقت لازم از جانب تعمیرکار صورت گیرد.

خیلی از تعمیرکاران بعد از تعمیر گوشی دقیقا نمی‌دانند که باید چه مراحلی را برای جمع کردن دستگاه تعمیر شده طی کنند

و در این مرحله از کار دچار سردرگمی می‌شوند. همیشه در نظر داشته باشید

که تعمیر هر گوشی را مرحله به مرحله یا گام به گام انجام دهید.

بعد از اینکه قطعه مورد نظر را در گوشی تعویض کردید، باید مراحلی که طی کرده بودید را به شکل معکوس

برای بستن یا جمع کردن گوشی تعمیر شده طی کنید.

نکته ۳: جا زدن تمام پیچ ها!

شاید این موضوع کمی براتان عجیب باشد اما باور کنید

اغلب تعمیرکاران موبایل بعد از تعمیر خیلی از گوشی ها تعدادی پیچ را اضافه می‌آورند!

به عنوان یک تعمیرکار خوب باید همیشه جایگاه پیچ هایی که باز می‌کنید را به خاطر بسپارید

یا جدول و ابزاری در اختیار داشته باشید که دقیقا مشخص کند

هر پیچ مربوط به کدام قطعه و کدام بخش از گوشی است.

جالب تر از همه اینکه اغلب تعمیرکاران بعد از تعمیر موبایل و اضافه آمدن چند پیچ به این موضوع بی‌توجه هستند

و اصلا آن را موضوع مهمی نمی‌دانند! در حالی که نبستن یک پیچ در گوشی می‌تواند در دراز مدت

مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند. مشکلاتی مثل لق شدن قطعات سخت افزاری، عدم آب بندی درست قطعات در برابر نفوذ گرد و غبار و آب

اعمال فشار غیریکنواخت به قطعات سخت افزاری گوشی و غیره،همه می‌توانند در دراز مدت آسیب های جدی

و حتی جبران ناپذیری را به گوشی تعمیر شده وارد کنند. بنابراین جا زدن تمام پیچ های گوشی را هم به عنوان

یکی دیگر از اصلی ترین نکته‌های تعمیرات موبایل در نظر بگیرید.

نکته تعمیر موبایل

نکته ۴: تمیز و مرتب کردن محیط و میز کار

تعمیرات موبایل باید همیشه در محیطی تمیز و مرتب انجام شود تا هیچ مشکلی در پروسه تعمیر پیدا نشود

اما متاسفانه این نکته از سوی اکثریت قریب به اتفاق تعمیرکاران نادیده گرفته می‌شود.

در صورتی که میز تعمیر و محیط کار مرتب و تمیز نباشد ممکن است سردرگمی های زیادی رخ دهد.

برای مثال در این شرایط احتمال فراموش کردن بستن برخی پیچ ها

و حتی قطعات جدا شده از گوشی افزایش پیدا می‌کند.

تیم کارشناسان تعمیرات موبایل شرکت فرهنگیان(poweric) به گونه‌ای آموزش دیده‌اند که همیشه

محیط و میز کار خود را کاملا تمیز و مرتب می‌کنند و با شروع تعمیر

قطعات جدا شده از گوشی را به ترتیب روی میز چینش می‌کنند

تا هم پروسه جمع‌بندی گوشی بعد از تعمیر آسان شود و هم همه چیز مرتب و منظم روی میز کار قرار داشته باشد.

متاسفانه علیرغم اینکه یعنی تمیز و مرتب بودن محیط و میز کار یکی از اصلی ترین نکات تعمیرات موبایل است

از جانب اغلب تعمیرکاران نادیده گرفته می‌شود.

نکته ۵: بکارگیری قطعات مرغوب و در اختیار داشتن تمام آن ها

اغلب تعمیرکاران موبایل قطعات اصلی که برای تعویض در گوشی های هوشمند مورد نیاز هستند را در اختیار ندارند

و از منبع واسطی برای تامین این قطعات استفاده می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا تعمیرات موبایل

با سرعت کندتری انجام شود چون لازم است مدت زمانی برای سفارش تامین قطعه و ارسال آن از تامین کننده به تعمیرکار صرف شود.

علاوه بر این موضوع کیفیت و مرغوبیت قطعاتی که تعویض می‌شوند هم در این شرایط جای بحث خواهند داشت.

اگر یک تعمیرکار هستید برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است خودتان قطعات با کیفیت گوشی های مختلف را در اختیار داشته باشید

و دست به دامان تامین کنندگان واسط نشوید تا هم تعمیر سریع‌تر انجام شود و هم از اصل بودن قطعات تعویضی مطمئن باشید.

اگر هم مشتری هستید و قصد دارید تعمیرات موبایل خود را به دست کسی بسپارید

حتما دقت کنید که خود آن فرد مستقیما تامین کننده قطعات با کیفیت و اصل باشد

و حتما قطعاتی که عرضه می‌کند را تحت گارانتی قرار دهد.

نکته ۶: عودت دادن سیم کارت و حافظه SD به مشتری

یکی دیگر از نکات مهمی که برخی از کارشناسان تعمیرات موبایل به آن توجه نمی فرمایند

مربوط به عودت دادن سیم کارت و حافظه جانبی گوشی به مشتری است. این دو قطعه در گوشی برای تعمیرکار کاربردی ندارند

و فقط به درد خود کاربر می‌خورند، بنابراین بهتر است در حین قبول تعمیر هر گوشی، این دو قطعه را از آن جدا شده

و به دست مشتری سپرده شوند. اگر یک تعمیرکار هستید و بنا به هر دلیل انجام این کار را فراموش کردید

حتما سیم کارت و حافظه SD گوشی را از آن خارج کرده و در گوشه امنی قرار دهید روی آن لیبلی بچسبانید

و نام مشتری را بر رویش بنویسید تا فراموش نکنید که سیم کارت و حافظه جانبی مورد نظر برای کدام مشتری و چه گوشی است.

نکته ۷: عدم سوء استفاده از اطلاعات گوشی مشتری

زمانی که شما گوشی خود را به دست یک تعمیرکار می‌سپارید، ممکن است وی به روش های مختلف و بنا به شرایط

بتواند به اطلاعات داخل دستگاه دسترسی پیدا کند. یک تعمیرکار مجرب و قابل اعتماد باید امین مشتریان خود باشید

و هیچ‌وقت وارد اطلاعات شخصی آن‌ها نشود. مطمئنا تجاوز به حریم خصوصی دیگران یک کار غیر اخلاقی و غیر انسانی است

که متاسفانه در بازار امروزی تعمیرات موبایل چندان به آن اهمیت داده نمی‌شود

و گاها با موارد این چنینی مواجه هستیم که بسیار آزاردهنده هستند.

نکته ۸: به روز بودن اطلاعات

یک تعمیرکار خوب همیشه باید اطلاعاتش به روز باشد و از منابع مختلفی همچون اینترنت

برای کسب دانش و اطلاعات جدید استفاده کند. دوره تکیه کردن به تجربه واطلاعات استاد تمام شده

و ابزارهای الکترونیکی پیچیده‌ای مثل گوشی هوشمند را نمی‌توان فقط با تکیه بر تجربه تعمیر کرد.

متاسفانه اغلب تعمیرکارانی که در بازار کار می‌کنند اطلاعات به روز شده‌ای ندارند

و تعمیر گوشی های مدرن‌تر را تجربی انجام می‌دهند و خیلی وقت‌ها هم نه تنها گوشی را تعمیر نمی‌کنند

بلکه به آن آسیب بیشتری هم وارد می‌نمایند.

دسته بندی تعمیرات و لوازم مورد نیاز
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

نمادهای ما

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت